вторник, 2 октомври 2012 г.
новини
Чл. 61. Учителят има следните задължения:
1. Да изпълнява задълженията си, определени от КТ, нормативните актове в системата на народната просвета и длъжностната си характеристика.
2. Да изпълнява нормите задължителна преподавателска работа, определени със съответни нормативни документи.
3. Да преподава учебния предмет на книжовния български език, с изключение на учебните предмети "чужд език" и "майчин език", да общува с учениците на книжовен български език и да ги подпомага да усвояват книжовноезиковите норми.
4. Да участва в работата на педагогическия съвет и да изпълнява неговите решения.
5. Да изпълнява предписанията и препоръките на органите, осъществяващи методическа дейност и контрол в системата на народната просвета.
6. Да поддържа и повишава професионалната си квалификация.
7. Да уведомява своевременно директора, когато се налага да отсъства от учебни часове, за осигуряване на заместник с оглед недопускане на свободни часове.
8. Да опазва живота и здравето на учениците по време на образователно-възпитателния процес и на други дейности, организирани от училището.
9. При всяко влизане в класна стая или кабинет да извършва оглед на реда и имуществото в тях. При констатиране на нередности да уведомява помощник директора по административно-стопанската дейност.
10. Да контролира, а при нужда и да санкционира при строго спазване на изискванията на ЗНП, ППЗНП и този Правилник (чл. 20, ал. 1), спазването от страна на учениците на изискванията за облеклото на учениците, съгласно чл. 9, ал. 12 от настоящия Правилник.
11. Да информира писмено и на индивидуални срещи родителите за успеха и развитието на ученика, за спазването на училищната дисциплина, както и за уменията му за общуване и интегриране в училищната среда, да ги насочва към форми за допълнителна работа с оглед възможностите, потребностите и желанията на ученика при зачитане на тяхното право да вземат решения.
12. Да не ползва мобилен телефон по време на час.
13. Да не пуши, да не внася и да не употребява алкохол в училището, както и извън тях - при провеждане на мероприятия и дейности, в които участват ученици.
14. Да се явява на работа с облекло и във вид, които съответстват на положението му на учител и на добрите нрави.
15. Да не внася в училището оръжие, както и други предмети, които са източник на повишена опасност.
16. Индивидуалните срещи с родителите се провеждат в приемното време на учителя или в друго удобно за двете страни време.
Чл. 62. Учителят не може да нарушава правата на ученика, да унижава личното му достойнство, да прилага форми на физическо и психическо насилие върху него.
Чл. 63. Учителите нямат право да предоставят образователни услуги срещу заплащане при наличие на конфликт на интереси.
Чл. 64. Учители, които участват при изготвянето на темите или задачите за приемните и за държавните зрелостни изпити, както и при оценяването на тези изпити, не могат да извършват образователни услуги на ученици във връзка с подготовка за кандидатстване или полагане на държавните зрелостни изпити.
Чл. 65. Учител, който е и класен ръководител, има следните допълнителни задължения:
1. Да следи за успеха и развитието на учениците от съответната паралелка в образователно-възпитателния процес, за спазването на училищната дисциплина, както и за уменията им за общуване с учениците и учителите и интегрирането им в училищната среда, като периодично и своевременно информира родителите.
2. Да анализира и оценява рисковите фактори върху учениците от паралелката и да предприема превантивни и корективни мерки за справяне с тях.
3. Да контролира посещаемостта на учебните часове от учениците от паралелката.
4. Своевременно да уведомява родителите, ако ученикът отсъства от учебни часове, както и когато спрямо него ще започне процедура за налагане на наказание или други мерки по Правилника за дейността на III ПМГ.
5. Право и задължение на класния ръководител е да прецени автентичността на представените документи за извинение на отсъствията и при необходимост да потърси потвърждение на истинността им. В случай, че се докаже, че ученикът е представил фалшифициран документ, класният ръководител незабавно докладва на директора. Отсъствията за периода се вписват като неизвинени, а използването на фалшифициран документ се определя като „тежко нарушение.”
6. Да консултира родителите за възможностите и формите за допълнителна работа с ученика с оглед максимално развитие на заложбите му, както и за възможностите за оказване на педагогическа и психологическа подкрепа от специалист, когато това се налага.
7. Да изготвя и да предоставя на родителя характеристика за всеки ученик в съответствие с чл. 138а от ППЗНП.
8. Да организира и да провежда родителски срещи.
9. В началото на учебната година да запознава срещу подпис родителите на учениците от VIII клас с училищния учебен план, с процедурата за разпределяне на учениците в групите за изучаване на втори чужд език, и с Правилника за дейността на училището в началото на всяка учебна година.
10. Да организира попълване и събиране на родителски декларации на новопостъпилите ученици на първата родителска среща за класа, но не по-късно от 30 септември.
11. Периодично да организира индивидуални срещи с учениците от паралелката, да организира и провежда часа на класа и да работи за развитието на паралелката като общност.
12. Да участва в процедурите за налагане на наказания и мерки по отношение на учениците от паралелката в случаите и по реда, предвидени в Правилника за дейността на III ПМГ.
13. Да осъществява връзка с учителите, които преподават на паралелката, и периодично да се информира за успеха и развитието на учениците от паралелката по съответния учебен предмет, за спазване на училищната дисциплина, за уменията им за общуване и интегриране в училищната среда.
14. Да осъществява постоянна връзка с останалите класни ръководители с оглед усъвършенстване и намиране на нови форми за общуване с учениците и родителите.
15. Да осъществява връзка и да подпомага специалистите, които работят с ученици от паралелката.
16. Да води редовно учебната документация на класа.
17. Ежемесечно да нанася в ученическите книжки отсъствията на учениците и контролира вписването на оценките в тях.
18. По време на родителските срещи се обсъждат и се вземат решения по основни въпроси, свързани с развитието и възпитанието на учениците, включително с участието на специалисти. Класният ръководител не може да обсъжда публично въпроси
19. На първата родителска среща за учебната година класният ръководител предоставя на родителите информация за графика на приемното време на учителите в училището.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар